Succesvol adverteren op social media voor beginners
13 juni 2017
Basisinformatie over Bedrijfsmanager
Basisinformatie over Bedrijfsmanager
15 juni 2017

Zes ontwerptips voor betere Facebook-advertenties

Begin met een doel.
Begin met het kiezen van een doelstelling voor je advertenties en pas de stijl en indeling ervan aan op basis van wat je hoopt te bereiken. Je kunt bijvoorbeeld de bekendheid van je merk vergroten door media te gebruiken waarin een verhaal wordt verteld over de mensen achter je producten. In de advertenties van Tio Gazpacho hieronder wordt verteld waarom hij het bedrijf startte. Meer informatie over het aanpassen van je advertentie aan je doelstelling.

Laat mensen zien die je product gebruiken.
Facebook-advertenties worden vaak weergegeven in het nieuwsoverzicht of het Instagram-overzicht, naast berichten van vrienden en familie. Om opvallende advertenties te maken die aanvoelen als een bekend onderdeel van iemands sociale omgeving, toon je afbeeldingen van mensen die profiteren van jouw product in plaats van alleen de afbeelding zelf te tonen.

Minder (tekst) is meer.
Teveel tekst leidt af en kan ertoe leiden dat je advertentie aan minder mensen wordt getoond. Afbeeldingen zonder tekst hebben een grotere impact. Meer informatie over het schrijven van effectieve teksten voor je advertenties.

Focus op je boodschap.
Snijd strak bij rond het belangrijke deel van de afbeelding. Als je probeert teveel informatie in één media-uiting te stoppen, kun je overwegen om de carrousel-indeling te gebruiken om meerdere afbeeldingen te tonen in één advertentie.

 

Als je meerdere advertentiesets uitvoert binnen één campagne, zorg er dan voor dat al je afbeeldingen hetzelfde thema hebben. Meer informatie over het kiezen van de juiste afbeeldingen voor je advertenties.

Gebruik afbeeldingen met hoge resolutie
Je hoeft geen professioneel fotograaf te zijn om advertenties te maken die er goed uitzien. Let op het formaat en de kwaliteit van de mediabestanden waar je mee werkt. Bekijk de aanbevelingen voor het formaat voor jouw specifieke advertentiedoelstelling in de Gids voor Facebook Ads.

 

Speel met je advertenties.
Speel met verschillende afbeeldingen en indelingen voordat je definitief een advertentie maakt, en kijk altijd eerst hoe je advertentie eruit gaat zien in het echt voordat je de advertentie gaat uitvoeren. Dit kun je allemaal doen in de Creative Hub. Je kunt ook proefadvertenties maken, feedback krijgen op je advertentie en inspiratie opdoen bij andere adverteerders.